Vežėjo atsakomybės limitai

Laivu

Vežėjas atsako : 2,2 EUR/kg ne daugiau 800 EUR už konteinerį

  • Bendroji avarija–  laivui patekus į pavojų (užplaukus ant seklumos/sugedus varikliui) turėsite dalyvauti atlyginant gelbėjimo išlaidas nepriklausomai Jūsų prekės sveikos ar ne.
  • Nuplovimas nuo denio– pavojus kylantis patekus į audra
  • Išmetus konteinerį uoste – tarpinio krovimo Europoje metu
  • Vagystė – sandėliuojant tarpiniame uoste
  • Gaisras - laive

Keliais

Vežėjas atsako: ~10 EUR/kg

  • Avarija– nepriklausomai vežėjas kaltas ar ne.
  • Vagystė– net ir sustojus nesaugomoje aikštelėje
  • Krovinio pasisavinimas– fiktyvus vežėjas
  • Piktavališka III asmenų veikla – padegimas ir t.t.
  • Gaisras vilkike – techninis gedimas arba padegimas
  • Kito krovinio užvirtimas – gabenant dalinį krovinį

Oru

Vežėjas atsako: 19 EUR/kg

  • Prekių dingimas – oro uosto terminale
  • Apgadinimas – terminalo darbuotojų kaltė
  • Lėktuvo avarija – įvykus nelaimei pirmiausia nukenčia žemutiniame skyriuje gabenami kroviniai

Geležinkeliu

Vežėjas atsako: ES – 9 EUR/kg NVS- Visa vertė

  • Vagystė– traukiniui sustojus tarpinėje stotyje
  • Gaisras, ugnis
  • Avarija - traukinio nuvažiavimas nuo bėgių
  • Per metus benrosios avarijos išlaidos sudaro          300 mln USD
  • 60%  atlygina krovinio savininkai arba jų draudimo kompanijos
  • 80%  atvejų įvyksta dėl kapitono arba laivo savininko kaltės
  • 1 diena - apgadinama 90 konteinerių
  • 75% vagysčių iš vilkikų įvyksta jiems stovint nesaugomose aikštelėje
  • Europoje į incidentą patenka kas dešimtas vilkika
  • Bendroji avarija reguliuojama        nuo 2 iki 7 metų
  • Vežėjo CMR draudimas žalas atlygina per 6 mėn.
  • Geležinkelis žalą pagal SGMS išmoka  nuo 1 iki 2 metų