Dažnai užduodami klausimai
Ar galima drausti krovinį, kuris jau išvykęs?
Taip, tačiau polise bus įtraukta sąlyga, kad žalos įvykusios iki poliso išrašymo dienos nebus kompensuojamos. Tad nebus atlyginama už avariją, vagystę ar pan. incidentus, kurie įvyko iki patvirtinant polisą. Tačiau svarbu pažymėti, kad apdraudus polisą, kai krovinys jau yra išvykęs, draudimo apsauga negalios ir žaloms įvykusioms dėl blogo pakavimo arba netinkamo pakrovimo ir tvirtinimo. Tai yra apibrėžta draudimo taisyklių Institute Cargo Clauses (A) 4.3 punkte: In no case shall this insurance cover loss damage or expense caused by insufficiency or unsuitability of packing or preparation of the subjectmatter insured to withstand the ordinary incidents of the insured transit where such packing or preparation is carried out by the Assured or their employees or prior to the attachment of this insurance.
Ką daryti jei pildant polisą įsivėlė klaida?
Kreipkitės el. paštu cargo.lt@mai-cee.com ir nurodykite ką reikia pataisyti. Tikėtina, kad mes galėsime pataisyti, bet kurią informaciją, tačiau tam bus reikalingas paaiškinimas, kodėl ir kas taisoma.
Ką reiškia įvairūs statusai?
Pagrindiniame lange dešinėje pusėje galite rasti stulpelį "Status" kuriame įvardijamas poliso statusas. Ką jie reiškia.
- Galiojanti draudimo apsauga (Issued): draudimo polisas, pagal kurį galioja apsauga.
- Atšaukta (Cancelled): Draudimo polisas arba laikinoji apsauga buvo atšaukti remiantis prašymu. Krovinys nėra apdraustas.
- Pasiūlymas (Calculiation): Krovinio draudimui buvo sukurtas/pateiktas pasiūlymas, tačiau polisas/laikinoji apsauga nebuvo patvirtinti. Krovinys nėra apdraustas.
- Prašymas pateikti specialų pasiūlymą (Special Offer Request): Kroviniui prašoma pateikti specialų draudimo pasiūlymą, kurio negalima sukurti naujo pasiūlymo formos lange. Krovinys nėra apdraustas.
- Svarstomas Specialus pasiūlymas (To be Approved): Laukiama draudiko atsakymo dėl specialaus pasiūlymo. Krovinys nėra apdraustas.
- Specialus pasiūlymas atsakytas (Approved): Draudikas atsakė dėl specialaus draudimo pasiūlymo. Krovinys nėra apdraustas.
Ką reiškia job number?
Laukas job number skirtas ekspeditoriams suvesti savo klientų, užsakymų ar kitus numerius, kurie padėtų lengviau atsekti kuri polisas priklauso kuriam klientui.
Kada reikia sumokėti įmoką?
Sąskaitos už apdraustus krovinius išsiunčiamos kito mėnesio pirmosiomis dienomis. Draudimo apsauga kroviniams galioja net ir nesumokėjus draudimo įmokos.
Kaip drausti krovinį, jei jis dalį maršruto vežamas kaip dalinis, dalį kaip pilnas?
Tokiu atveju, kai surenkami daliniai kroviniai ir iš jų formuojamas vienas pilnas krovinys, prekės turi būti draudžiamos kaip dalinis krovinys visam vežimui iki galutinio gavėjo.
Kaip drausti skirtingas prekių grupes?
Jei krovinį sudaro įvairios prekės, kurios priklauso skirtingoms grupės pvz. įrenginiams, plataus vartojimo prekėms ir elektronikai, tokiu atveju kiekviena prekių grupė gali būti draudžiama atskiru polisu arba draudžiant vienu polisu renkamasi prekių grupė turinti aukštesnį tarifą.
Kaip turi būti draudžiamas multimodalinis vežimas?
Jei kažkuriuo metu krovinys yra gabenama oru arba jūra, tuomet renkantis maršrutą turi būti pasirinkta viena iš minėtų transporto priemonių, nepriklausomai nuo to, kad prieš tai ar po to krovinys bus gabenamas sausuma. Tuomet pasirinkus maršrutą reikės atsakyti į klausimus ar prieš pakraunant į lėktuvą arba laivą arba iškrovus krovinys bus gabenamas daugiau nei 100 km sausuma. Jei taip tuomet pasirenkate "Yes".
Jei krovinys gabenamas keltu, tuomet rinkitės "Truck", kaip transporto priemonę.
Jei krovinys gabenamas vilkiku ir geležinkeliu to pačio vežimo metu, tuomet rinkitės, bet kurią transporto priemonę t.y. arba vilkiku arba geležinkeliu.
Kokį nepriklausomą ekspertą pasirinkti?
Visi nepriklausomi ekspertai pateikia on-line sistemoje priklauso arba Londono Lloyd`s arba Prancūzijos Cesam tinklams. Visi jie turi minėtų tinkų akreditacijas ir profesionaliai įvertins nuostolius. Tad galite rinktis, bet kurį nepriklausomą ekspertą, tačiau rekomenduotina pasirinkti, tuos kurie yra įsikūrę mieste esančiame arčiau gavėjo.
Lietuvoje rekomenduojame rinktis DPS Klaipėdos Netas ekspertus. Rusijoje Claims and Recovery services
Kokią franšizę rinktis?
MAI Cargo sistemoje siūlomos dvi ribinės franšizės: 500 USD ir nulinė. Jums pasirinkus nulinę franšizę klientui bus kompensuojami net ir menkiausi nuostoliai. Tačiau nulinė franšizė yra 40% brangesnė už 500 USD franšizę. Todėl rekomenduojame kroviniams iki 30 000 EUR rinktis nulinę franšizę nes skirtumas tarp jos ir 500 USD franšizės yra vos kelis eurai. Įvykus incidentui, kai krovinio vertė maža, net ir 500 USD atskaitymas iš išmokos yra svarbus. Tačiau draudžiant krovinius, kurių vertė viršija 30 000 EUR rekomenduotume rinktis 500 USD franšizę, nes įmokos skirtumas padės klientui sutaupyti.