Fiktyvių vežėjų prevencija

Nakties metu iš aikštelėje stovinčios priekabos pavogta milijoninės vertės vaistų siunta. Arba nusikaltėliai grasindami ginklu atėmė iš vairuotojo vilkiką su kompiuterinės technikos kroviniu. Tai būtų skambios antraštės, tačiau tikrovė yra kitokia. Daugiausiai vagysčių įvyksta pasitelkus paprastesnius metodus. Logistikos industrija apsiginklavo plombomis, išmaniais užraktais, sekimo technologijomis. Nusikaltėliai irgi nesnaudžia ir ėmėsi naujos strategijos - fiktyvių vežėjų. Jie apsimeta patikimai vežėjais ir ieško internete informacijos apie vertingus krovinius. Mūsų patarimai, kaip to išvengti.

Straipsnyje:

Įmonės tikrinimas

Verslo santykiai su naujais vežėjais privalo būti užmezgami tik prieš tai ypač kruopšiai patikrinus būsimus tiekėjus. Iš pradžių, transporto įmonės turi būti paprašyta pateikti bent šiuos dokumentus, kaip savo tapatybės įrodymus:

  • Draudimo polisas arba apsaugos patvirtinimas
  • Rekomendacijos iš anksčiau atliktų pervežimų
  • Licenzijos ir leidimai
  • Įmonės duomenys įskaitant registrų išrašą

Jei kuris nors iš pateiktų dokumentų kelią abejonių jo autentiškumu arba kokybe, vežėjas turi būti paprašytas pateikti tinkamus dokumentai skirtus patikrinti įmonę.

Nusikaltėliai neretai mėgins pateikti padirbtus arba neaiškios kokybės dokumentus. Todėl būtina patikrinti kiekvieno dokumento autentiškumą ir jame pateikiamą informaciją. Tikrinant rekomendacijas svarbu atkreipti dėmesį ar kalbama tiksliai apie nurodytus užsakymus. Rekomenduojame perklausti draudimo kompaniją arba jos atstovus ar galioja draudimo apsauga.

Įmonės informaciją pateikimus dokumentuose galima patikrinti viešai prieinamuose puslapiuose. Svarbu atkreipti dėmesį į:

  • Juridinį ir registracijos adresus
  • Telefono numerį
  • Elektroninį paštą
  • Interneto svetainę
  • Įmonės kodą
  • PVM kodą
  • Banko rekvizitus

Įmonės PVM kodą galima patikrinti ES komisijos interneto svetainėje http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/. Taip pat, priklausomai nuo to, kur įmonė yra registruota, galima patikrinti papildomą informaciją:

  • Transporto licenzijos numerį

Skambinimas

Laikas nuo laiko nusikaltėliai gali mėginti apsimesti transporto įmonės atstovu, kuri gerai žinoma logistiko rinkoje. Tokiais atvejais, jie gali net pateikti visus prašomus dokumentus įmonės patikrinimui. Svarbu tinkamai identifikuoti asmenį su kuriuo bendraujate.

Jums į pagalba galia eiti kasdien naudojama paieškos sistema Google. Užtenka:

  1. Surasti įmonės duomenis paieškos sistemoje
  2. Paskambinti nurodyti paieškoje telefonu ir pasiteirauti ar įmonėje žinoma apie tokį užsakymą ar asmenį

Taip pat papildomai rekomenduojame atkreipti dėmesį ar el. paštą kuriuo bendraujate su vežėjų tikrai atspindi įmonės kontaktus. Ar el. pašto adresas nesibaigia gmail.com.

Vilkiko numeris

Atlikus anksčiau minėtus žingsnius Jūs sumažinsite tikimybę pakliūti į nusikaltelių spastus. Antra vertus, tai apima tik pagrindinius žingsnius. Jei krovinys, kurį ruošiatės perduoti vežėjui yra vertingas arba kyla įtarimų dėl vežėjo tapatybės rekomenduojame papildomai patikrinti valstybinį numerį vilkiko, kuris krausis prekes.

Vežėjo paprašyti pateikti:

  1. Vilkiko registracijos dokumentus su nurodytu įmonės pavadinimu
  2. TPVCA arba kasko draudimo polisus.

Jei vilkikas yra lizinguojamas, pirmuoju atveju registracijos dokumentuose galite rasti tik banko pavadinimą. Taip pat vertėtų žinoti, jei vilkikas priklauso banko, jo rekvizitai gali būti nurodyti ir TPVCA draudimo polise. Tačiau tokiu atveju kasko draudimo polisas, turėtų atskleisti tikrąjį vilkiko savininką.

Toks žingsnis padės įsitikinti, ne tik kad vilkikas priklauso įmonei su kuria bendraujate, tačiau užkirs kelią ir galimam perekspedijavimui. Tačiau bet kuriuo atveju rekomenduojama papiildomai į pervežimo užsakymą įrašyti sąlygą draudžiančią perekspedijuoti krovinius:

"Visas prievoles, kylančias iš šios sutarties, Vežėjas privalo vykdyti asmeniškai. Vežėjas, perleidęs bet kokios apimties iš šios sutarties kylančios prievolės vykdymą trečiajam asmeniui be Užsakovo leidimo sutinka, jog šio sutarties punkto pažeidimas bus įvardijamas, kaip tyčia ir sąmoningai atlikti veiksmai. Jei dėl vežėjo pasitelktų trečiųjų asmenų nustatomi sugadinimai arba  prarasta dalis ar visas krovinys, Vežėjas įsipareigoja atlyginti visus nuostolius, netaikant svorio limito apribojimo, apibrėžto CMR konvencijos 23 str. 3 p- "

Naudojamos schemos

Nusikaltėlių dažniausiai naudojamos schemos:

  1. Apsimetama kita įmone pateikus suklastotus arba prastos kokybės jos dokumentus. Tai gali būti ne būtinai logistikos srities įmonė, arba seniai veiklą nutraukusi kompanija. Tad pirminis dokumentų patikrinimas, turėtų atskleisti tokį nusikaltimą.
  2. Nusikaltėliai priima užsakymą iš Jūsų ir jį vykdyti perduoda vežėjui, kuriuo apsimeta. Tokiu atveju pateikiami tvarkingi įmonės ir vilkiko dokumentai. Tačiau skambutis į įmonę pasiteirauti apie užsakymą ir ar toks ir toks asmuo dirba pas juos, turėtų išaiškinti planus.
  3. Įsigyjama veikianti arba veikusi transporto įmonė ir atliekami keli užsakymai rekomendacijoms gauti. Tokiu atveju negalite žinoti ar kitas krovinys bus sėkmingai pristatytas. Taip pat nesvarbu kiek tikrinsite įmonę, ji atrodys tvarkingai. Taikant tokias sudėtingas schemas nusikaltėliai paprastai taikosi ne į vieną, bet kelis vertingus krovinius. Tad mėginama gauti užsakymus ilgesniems reisams, kad galėtų susirinkti laimikį.